vrijdag 27 juli 2007

Gea’s verhaal over de Wet van Aantrekking.

Ik ben Gea van Donselaar, vriendin van Marius en Jolande, en door hen ben ik in aanraking gekomen met de film "The Secret"oftewel de Wet van Aantrekking.
Mijn verhaal over de wet van aantrekking is het volgende;
Een half jaar geleden heb ik kennis gemaakt met de ouders van mijn vriend. In de woonkamer hebben zij een prachtig keramiek beeld staan, het is een werk van de kunstenares “Marion Askjaer Veld”. Ik werd op slag verliefd op dit schitterende kunstwerk. Geboeid zat ik die avond naar het beeld te kijken, zoveel schoonheid en tederheid, straalt vanuit het beeld maar vooral de sereniteit raakte mij diep.
De ouders van mijn vriend weten dat ik gek op het beeld ben, zij zijn kunstliefhebbers en hebben voor mij in de gaten gehouden wanneer er weer een expositie van deze kunstenares zou zijn. In het plaatsje “Gees” worden beelden van “Marion Askjaer Veld” tentoongesteld, zo vertelde mijn schoonmoeder mij. Het laatste halve jaar speelde in mijn hoofd dat ik graag een beeld van haar wilde kopen, dus ben ik zondag 22 juli naar “Gees” gereden

Eenmaal op de expositie, kon ik genieten in de prachtige galerie met uiteen lopende kunstwerken. Er waren zowel binnen als buiten ca. 10 kunstwerken van “Marion Askjaer Veld” waaruit ik kon kiezen.
Jee, wat was de keus moeilijk, ze waren allemaal even mooi, het was puur genieten van zoveel schoonheid, maar ik moest toch een keus maken. Diverse keren heb ik gebeld met mijn vriend, die ik niet had verteld dat ik een beeld wilde gaan kopen. Het was reuze spannend, en ik voelde kriebels in mijn buik. En hoorde daarnaast het gekwetter in mijn hoofd die bezwaren ging maken; ’’kan je dit wel maken?”

Na de keus gemaakt te hebben, gaf ik aan dat ik nog even naar buiten wilde gaan en daarna definitief de keus zou maken. Ik zocht een plekje in de zon om te ontspannen en goed bij mijn gevoel te komen. Na een half uurtje was ik overtuigd dat dit is wat ik wilde, en ging ik weer naar binnen. De verkoper sprak mij aan: “Mevrouw wilt u even meelopen?” Ik had zoiets van; ‘’oh jee, wat gaat er nu gebeuren?” Kunst kopen is tenslotte niet mijn dagelijkse bezigheid. En hij tikte een mevrouw op haar schouder en stelde mij voor aan: Jawel…Marion, de kunstenares zelf!
Ik heb met haar gespoken over het beeld, genaamd “Selene” dat ik heb uitgekozen. Marion vertelde dat Selene een poos bij haar in huis heeft gestaan en dat “Selene” haar erg lief is. Ze heeft een foto gemaakt van Selene voor haar website. Daarna nog een foto van mij samen met Selene. Ze zei dat ze verwachte dat Selene een goed thuis zou krijgen bij mij. Wauw, wat een belevenis!

Hierdoor besef ik des te meer dat het mee gaan in de energie van het universum heel belangrijk is. Ik wil namelijk graag zelf de touwtjes in handen houden. Zondag ben ik naar de expositie gegaan omdat het goed voelde, en ik mij over gaf aan het gevoel. Hierdoor heb ik de eer gehad de kunstenares van “Selene” zelf te ontmoeten! En het feit dat “Marion Askjaer Veld” daar sinds de opening van de expositie niet meer is geweest, en vandaag hier gelijk met mij wel was, geeft voor mij aan dat de wet van aantrekking werkt. En door deze ervaring ben ik mij nu bewust hoe deze wet werkzaam is, en kan ik vanaf nu volop genieten van “Selene” die mijn woning siert.

Meer over Marion Askjaer Veld zie link.
http://www.beeldeningees.nl/Z07_1/Kunstenaars-01.php

1 opmerking:

Anoniem zei

De beelden zijn inderdaad mooi.
Enige aanmerking is dat ze allemaal wel erg eender zijn.
Ook valt me op dat de expressie overal vlak is en daardoor vrij saai. Materiaal gebruik is daar in tegen prima.
Jerome Brand