zaterdag 21 juli 2007

De Wet van Aantrekking in praktijk.

Ik houd ervan om nieuwe ervaringen te delen, momenten die mijn leven verijkt hebben. Dus wil ik je graag deelgenoot maken hoe wij de Wet van Aantrekking in praktijk hebben gebracht om een schitterende terrasset aan te trekken. Wanneer je de film “The Secret” hebt gezien, weet je dat er gezegd word; Vraag, geloof en ontvang!
Maar nadat ik mij zes maanden zeer intens in dit alles heb verdiept, ben ik tot de ontdekking gekomen dat er 1 belangrijke stap ontbreekt; de juiste actie !

Verlangen, geloof, verwachting, en de juiste actie, dit zijn de vier krachten die je je eigen moet maken, om de Wet van Aantrekking voor je te laten werken.
Ok, ons verlangen naar een nieuw tuinset was er, maar enkel de focus op een nieuw tuinset leerde al snel dat er oneindig veel keuze is met ook prijskaartjes die niet pasten bij ons budget.

De kracht van het verlangen.
Het vroege voorjaar, en dus veel buiten leven, verstrekte onze wens om een mooi nieuw tuinset te bezitten en inmiddels hadden wij heel duidelijk wat wij mooi vonden én kennen wij natuurlijk het geheim van de Wet van Aantrekking! Dus ons favoriete terrasset op het vision board geprikt, tien minuten per dag visualiseren en ook weer loslaten, maar wel alert blijven op de signalen van het Universum. De berg wekelijkse plaatselijke krantjes kwam en ik besloot deze direct door te spitten zodat ik het direct kon opruimen. Ik las dat aankomende zaterdag tuinplantjes zeer voordelig waren in de stad en diezelfde week werd ik er nog 3x op geattendeerd. Aha, een signaal!
Dus die bewuste zaterdag naar de stad! Helaas de plantjes waren al uitverkocht, maar ik wist hier moet iets zijn, dus liep ik alert verder benieuwd wat er stond te gebeuren.

Het geloof.
Wow …..kijk, het tuinstel van ons vision board! Exact de eettafel plus 2 lage stoelen en
2 hoge verstelbare stoelen die wij ons wensten. Helaas, ver boven ons budget, maar toch ... Navraag leerde dat dit de demoset was en met 25% korting eruit kon, perfect doen we.
Maar wat bleek .. de 2 lage stoelen zijn de laatste ! Een eettafel, 2 lage en 2 hoge vinden wij niet mooi, dus hier houd het op.

De verwachting.
Terwijl wij teleurgesteld wegliepen kreeg ik het idee om de verkoper te vragen of hij bij andere filialen zou willen informeren of er nog 2 lage stoelen voorradig zijn. Hij wilde dit wel voor ons doen, tijdens het telefoneren merkte ik dat ik gespannen was, er was weer hoop!
Dus het geloof was er, maar de verwachting dat het niet zou lukken maakte dat ik angst voelde. Ik besefte dat ik het zó graag wilde, dat ik met mijn wilskracht zou willen forceren!
Fout natuurlijk! Daarmee zorg je ervoor dat de Wet van Aantrekking tegen je werkt, je raakt gestrest, want de aantrekking gaat via het gevoel, dus was het zaak een goed gevoel te vinden.

De juiste actie.
Na 3 maal “Nee” sloeg de paniek toe, er was nog 1 mogelijkheid. Oké, laatste kans, dus ik besloot mij af te stemmen op het Universum door rustig en ontspannen adem te halen en mij te focussen op het eindresultaat. Met de focus op het plaatje van deze tafel met 4 lage stoelen én 2 hoge op óns terras. Hierdoor kon ik ontspannen en voelde ik mijn vertrouwen toenemen, terwijl ik nog bezig was om mij te focussen. Riep de verkoper; “Mevrouw, er zijn nog 2 dezelfde stoelen, echter 1 mist een dopje, daarom mag u ze hebben voor de helft van de prijs. Yes !!

Snel rekenen leerde dat we nu exact op ons budget uitkwamen. Toeval? Misschien, maar deze zogenaamde toevalligheden zijn precies wat je zal gaan opvallen als je de wet van aantrekking begint toe te passen. En zo genieten wij elke avond van ons diner aan een schitterende eettafel !


Tot slot; verwacht dat er goede dingen gebeuren, als je de Wet van Aantrekking toepast zul je talloze mooie toevalligheden opmerken die je in de richting duwen van wat je wil.
Jouw verwachting ten opzichte van goede dingen zal groeien en tot bloei komen …..

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Lieve Jolande en Marius,
Het is een mooie site. Jullie verhaal over de eettafel geeft duidelijk dat de wet van aantrekking zo werkt. Wat zijn wij geneigd om de andere kant te denken. Dank je wel voor jullie mooie verhaal.
liefs gea

Jolande zei

Lieve Gea,
Bedankt voor je lieve reactie en je compliment!
En wat fijn te weten dat je ons verhaal duidelijk vind.
Wij wensen je veel Vreugde.

Liefs Marius en Jolande.